Konstrukce turbodmychadla

Konstrukce turbodmychadla je sestava statorových skříní, ve které je na speciálních ložiskách uloženo na společném hřídeli kolo turbíny, poháněné výfukovými plyny z motoru a kolo kompresoru, které vytváří přetlak vzduchu do plnícího potrubí motoru.
Jedním ze základních způsobů regulace turbodmychadla je odpouštění výfukových plynů před turbínou. Vzestupný trend přeplňovaných motorů je způsoben snahou výrobců, docílit mimo jiné i maximální pružnosti a ekceleraceschopnosti motoru. Hlavním nástrojem pro docílení těchto parametrů je regulované turbodmychadlo.
Životnost turbodmychadla je závislá na přesné a pečlivé výrobě všech částí, včetně stoprocentního dynamického vyvážení kola kompresoru a hřídele s kolem turbíny. Z důvodu vysokých obvodových rychlostí (až 200 000 ot/min), vzniká největší opotřebení na radiálních ložiskách a následně dochází k poškození těsnících ucpávkových kroužků.

Při zabezpečení optimálních provozních podmínek, hlavně čistoty mazacího oleje úvádí výrobce životnost ložisek turbodmychadla až 6 000 motohodin. Skutečnost je ale taková, že k prolínání oleje do plnícího potrubí přes turbodmychadlo dochází zhruba již po ujetí 150 000 kilometrů. Při tomto zjištění je bezpodmínečně nutné provést generální opravu turbodmychadla výměnnou opravárenské sady, tzn. nová ložiska a ucpávkové kroužky.
Pro tento způsob opravy nabízí Energy - Ecology všem zákazníkům ty nejlepší ceny.

 

 

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarma Webnode